mariekenmarloes.reismee.nl

Bienvenidos a Chichirivichi

Lieve lezers,

Wegens grote blijdschap over het overleven van twee levensgevaarlijke, maar ook supermooie taxiritjes, hier even een kleine update. De laatste dagen zijn we terecht gekomen in het paradijselijke Puerto Colombia, een klein caribisch plaatsje wat gekenmerkt wordt door gekleurde huisjes, caribische muziek en prachtige stranden. Gelukkig konden we onze vriend de Deen al snel van ons afschudden, nadat hij tot de conclusie was gekomen dat er helaas geen bank in dat kleine dorpje was en dat hij ook niet meer op onze vetpot mocht teren. Onze eerste (vrije) dagen brachten we dan ook in een roes van extase, liggend op het strand met een kokosnoot in de ene hand en een cerveza in de andere hand door. Een vriendelijke jongen uit het plaatselijke internetcafe (met maar liefst 2 extreem traag werkende pcs) nodigde ons uit samen met een lokale vissersvriend een dagje op een boot door te brengen. Op dat aanbod gingen we uiteraard gretig in. Om de kosten wat te drukken doken we nog ergens op de hoek van de straat onder een palmboom twee vriendelijke vrienden uit Venezuela en Zwitserland op. ´s Ochtends om acht uur voeren we als heuse vissers uit, met voldoende proviand, hengels, snorkels en surfboarden aan boord. Alleen de vis moest nog gevangen worden. Om wat competitie in de relaxte dag aan te brengen werd het een man-vrouw wedstrijd. Hoewel de man gewoonlijk de jager hoort te zijn, bleek ook in de Cariben het feminisme boven te drijven. Eindstand 5 tonijn voor ons, 0 voor de mannen. De tonijn werd a la minute deskundig gefileerd en rauw door ons verorberd. Na een drukke dag vol met zwemmen, snorkelen, surflessen en vissen, belanden we op een verlaten strandje, waar toevallig toch een barbecue stond. Na het eten hebben we de vissersboot terug gepakt naar de haven waarwe der dag hebben afgesloten met een paar coctails op het dakterras.

De volgende ochtend hebben we ontbeten met onze nieuwe beste vrienden, (Dit keer echt aardig) Juan en Jacob. Juan pleegde een paar telefoontjes voor ons, de huistelefoons kun je gewoon op straat vinden. zodat we al een posada geboekt hadden in de volgende plaats van bestemming: Chichirivichi. Na innig afscheid, 6 uur nagels bijten in bussen bestuurd door gestoorde, smsende en te hard rijdende chauffeurs zitten we nu midden in een prachtig natuurpark, bekend om de flamingo´s ( die we niet hebben gezien omdat we te hard reden). vanaf hier kunnen we met ons tentje eiland gaan hoppen en elke ochtend meteen het water in springen....heel naar vooruitzicht vinden wijzelf. Onze posada (hostel) heeft niet alleen een bedje voor ons klaarstaan, maar3 honden, 5 kattenen een groot aantal schildpadden om ons te vermaken.Zo meteen gaan we pizza eten bij een man die zichzelf zo op DavidHasselhoff vind lijken dat hij Baywatch op beide borsten heeft getatoeerd, Buen appetito!

Muchos Besos!

Marieke en Marloes

Griet

Mariaaaa! Ouwe dibbes wat klinkt dit allemaal mooi zeg.. Kan nu door jouw witte palmstranden niet meer wachten op mijn Costa Rica reisje binnenkort! Hoop dat de tijd gaat vliegen want WJNMK & LYTTEOT
dikke lik vanaf de toko $ch@tje

Hanne

Mariek ouwe gek! Is Juan of Jacob dan toch echt de behaarde leuke man waarvoor je daar zou blijven en aan het geloof gaat? Ik hoop het niet.. Heb je nu al te veel te vertellen! Kan ik je ook gewoon mailen?
BFF Stickie

Karlijn

Wat vet Mariek!! Zit hier in Hoofddorp op de M van de mac uit te kijken en het is donker buiten. Te depresief Nu voel je je vast nog beter? Wanneer komen de foto's? Ben benieuwd! Laf Ya!

maaik

stelletje schandalige genieters! jullie leven nog! en hoe! joehoe! Mariek jij bent altijd van 't strand enzo, is die baywatch dude niet wat voor jou dan?? ;) Dirks ben je jezelf nog niet kwijtgeraakt?
Veel liefde vanuit de stage, vergezeld door 'n flinke portie gezellige jaloeze met gun-factor ;) 't klinkt fantastisch, nu nog de foto's!!!

LIEFS MAAIK

PS: ik wil ook tonijnen vangen en MOEILIJK verse sashimi eten!!

Els

Liefjes, wat klinkt dit allemaal weer akelig. Je eigen eten vangen, behaarde mannen afschudden, trage pc's bespelen en slapen in een posada die vergeven is van de kattenvlooien. Kom anders lekker naar huis, scheetjes!
Wat maken jullie trouwens veel mee, jullie zijn pas een week weg en nu al drie mannen afgeschud, vier bloedstollende ritten meegemaakt en inmiddels op je derde bestemming. Nemen jullie wel de tijd om te genieten?
Vanaf hier stukken minder te melden, tenzij je geintereseerd bent in hoe mooi onze vloer is opgeknapt nu we hem opnieuw in de olie hebben gezet...
kussen uit Haarlem, Els

Lieke

Haha dat klinkt weer als een hoop jut en jul plezier. Lekker op de socialising tour ;)
Gelukkig hebben jullie zo'n mooie tijd en ik hoop dat het alleen nog maar fantastischer wordt!
Ciao vanuit het iets minder tropische Maastricht...

Marleen

Hi lieve chicks!
Hilarisch die verhalen in een fatastische vertel-vorm.
Goed om te horen dat jullie je uitstekend vermaken.
Ben wel een beetje jaloers. Begin maandag aan mn stage in Amsterdam dus is op een andere manier weer heel avontuurlijk haha!
Schatties heel veel plezier en houdt ons goed op de hoogte en wanneer komt het beeldmateriaal!!
Kusje

Linde

He levensgenietertjes,

Leuk om jullie foto's te zien en verhalen te lezen, keep it up! Ik ben in ieder geval jaloers dus geniet maar wat extra voor iedereen hier in het herfstige Nederland...

Heel veel liefs voor jullie allebei!

xxx

Liselotte

He vriendinnen,

Foto's zien er goed uit! Ik kan me, onder me dikke deken liggend aangezien het -1 is in me kamer en ik wolkjes blaas, niet voor stellen dat jullie daar gewoon in korte broeken en bikini lopen. Ik heb al een ticket geboekt volgende week vrijdag kom ik bij jullie instromen... Of begint dan het zware deel van de reis? Berg beklimmen enzo? Nee dat doen jullie natuurlijk helemaal niet want Mariek heeft alleen dr hippe Vans bij zich. Blijft vooral heel veel foto's en verhalen hier op zetten altijd weer een leuke verrassing!

XOXO

Iris

Wauw mariek wat vet allemaal! En wat zien je foto's er heeerlijk uit heel veel plezier en vet leuk dat je elke keer van die stukken schrijft! Kus ir

Flo

He lieve kleine en lieve Dirk! Wat een briljante verhalen! Ik denk dat ik ook maar weer eens een resije ga plannen, want wordt erg jaloers! Blijf lekker veel schrijven en foto's uploaden, lees graag waar jullie zijn! Geniet daar, liefs... Flo

Laurien

Lieve Mriek,
Want een heerlijke foto's!! En je verhalen zijn ook echt super leuk om te lezen! En je bent best al bruin hoor ;) Ben benieuwd naar jullie volgende spannende verhaal! Kusje lau

suus

Ik ben zooooo jaloers, heerlijk die zon, relaxen en de mooie avonturen die jullie nu al beleven!!!geniet en verheug me alweer op jullie - wij- zijn- zo-aso- foto's!!!enjoy!!! xxxxxxxxxx

Juul

Heey chica's,

Wat klinkt het allemaal lekker! Die strand foto's zien er ook echt heel chill uit... Hier regent het, for your information... hahah! Kan niet wachten om jullie te vergezellen aan de andere kant van de wereld!

Geniet er lekker van schatten en ben benieuwd naar de volgende verhalen met foto's.

Dikke lebber,
Juul

Marlies

Hey lieverds!!

Wat een leuk verhaal. Ik zit hier vanuit het ziekenhuis jullie foto's te bekijken en ben echt zo ontzettend jaloers! Zoals ik al had verwacht moeten jullie de mooie don juan's van jullie afschudden haha..
Lieverdjes geniet er nog van!!!

Veel liefs en dikke kussen

Guus

Mantenimiento y marieke marloes,

Por supuesto, yo quiero decir a usted vive aventuras. Yo podría incluso tan bien en su situación moviendo pero que me cambiaron al español. Para usted como viajeros por América del Sur obviamente no es un problema. Espero que el sueño una playa tropical buena es la madre. Back to nature, sí la captura de peces parece a mí y comer fantástico. Espero que el mal saneamiento un poco demasiado han sido.

Saludos Guus

Soof

Yaaayy Dirk is still alive :-)
Verder een slecht verhaal, hoog tijd dat jullie weer eens een papertje gaan tikken/iets anders semi-belangrijks uitvoeren. Desalniettemin: enjoy en bovenal: BEHAVE! ;-)
Dikke zoenen uit Amsterdam!

Marbella

Nooit geweten dat het daar mooier kon zijn dan in Marbella. Stuur me nog even de link van die discrete website met jullie verhalen.. ;) DISFRUTA!! en we houden contact!xxxx

djc SOS

Hi Wereldreizigers!!

Zeeeer mooie verhalen!! En wij maar hier in t regenachtige Maastricht naar jullie verhalen kijken!! We houden jullie verhalen in de gaten!! (kunnen we een beetje meedromen!!)

Dikke knuffel van SOS!!